در رسانه ها

دستگاه صنعتی الکتروریسی ایرانی در راه کره جنوبی

AwardPics/92_1.jpg



شرکت دانش بنیان فناوران نانومقیاس، تولید‌کننده دستگاه‌های الکتروریسی در مقیاس‌های آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی موفق به صادرات دستگاه صنعتی الکتروریسی برای تولید نانوالیاف به کشور کره جنوبی شد.
مجری طرح، دکتر رضا فریدی مجیدی در مراسم افتتاح اولین خط تولید صادراتی نانوالیاف اعلام کرد که با استفاده از دستگاه‌های الکتروریسی این شرکت، امکان تولید انواع نانوالیاف با قابلیت کاربرد در حوزه فیلتراسیون، داربست‌های پزشکی و رهایش دارو وجود دارد.
پیش از این دستگاه‌های تولید نانوالیاف این شرکت به کشورهای نیجریه، مالزی و پاکستان صادر شده بود و در آینده نزدیک نوع صنعتی این دستگاه به کره جنوبی صادر خواهد شد. دکتر فریدی مجیدی با اشاره به ارزش بالای ارزآوری این دستگاه اعلام داشت، این دستگاه در ایران با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، حال آنکه امکان صادرات این محصول با قیمت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به کره جنوبی وجود دارد.

از جمله موفقیت‌های این شرکت دانش بنیان، همکاری مشترک با مالزی در زمینه فروش دانش فنی است که با ایجاد یک شرکت مشترک با مالزی و سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومانی، شرکت تاسیس شده اقدام به تولید این دستگاه در کشور مالزی و صادرات آن می نماید.

محصولات تجاری شده از دستگاه صنعتی الکتروریسی
از جمله موفقیت‌های این شرکت به کارگیری نانوالیاف تولید شده بر روی فیلترهای نیروگاهی است که منجر به افزایش بازده یک درصدی نیروگاه‌ها شده است و هم اکنون ۲۰ نیروگاه کشور از این فناوری استفاده می‌نمایند.

همچنین این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره‌ی استفاده از نانوالیاف بر روی ماسک‌ اعلام داشت که لایه متشکل از نانوالیاف نه تنها موجب کاهش قابلیت تنفس نخواهد شد بلکه از ورود ۹۰% ذرات آلاینده به سیستم تنفسی جلوگیری می‌نماید و سالانه حدود ۲۰ میلیون ماسک با این روش تولید و به مشتریان عرضه می‌شود.
شرکت فناوران نانومقیاس آمادگي دارد بنا به نياز پژوهشگران، انواع پلیمرها و نانوالياف پليمري و سراميكي را در مقادير مختلف ارائه نمايد.



AwardPics/92_2.jpg          AwardPics/92_3.png


بازگشت