در رسانه ها

مصاحبه دانشکده فناوریهای نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران با محقق برتر دکتر رضا فریدی مجیدی

AwardPics/90_1.jpg



لطفا خودتان معرفی نمایید؟

رضا فریدی مجیدی هستم، دانش‌آموخته رشته شیمی دانشگاه تهران. عمده زمینه تخصصی‌ام مباحث پلیمری است. دوره دکتری خود را نیز در این خصوص گذرانده‌ام و.در حال حاضر در گروه فناوری نانو دانشگاه علوم پزشکی ) دانشکده فناوری های نوین پزشکی) مشغول به کار هستم.

نقش خانواده در مسیر تحصیلی و زندگی شما چگونه بوده است؟

بدون تردید در هر فعالیت و موفقیتی خانواده نقش بسزایی دارد بنابراین با ایجاد محیط آرام و دادن انگیزه خانواده پشتیبان تمام مراحل زندگی شامل تحصیل، کارآفرینی در خصوص اینجانب بوده است.

لطفا بفرمایید موفق به اختراع چه دستگاهی شده اید؟

الكتروريسي و كاربردهاي آن در علوم پزشکی تهران

که با اختراع این دستگاه اقدام به تاسیس یک شرکت دانش بنیان نموده و در حال حاضر 25 نفر در این شرکت مشغول بوده وتعداد قابل توجهی دستگاه و محصول در بازار داخلی و خارجی ارائه شده است.

احساس خود را از مخترع بودن بفرمایید؟

یقینا مولد بودن احساس خوب و آرام بخشی به انسان عطا می کند.

این ایده از کجا به ذهن شما رسید؟

درواقع در دوران دانشجویی به موضوع نانو فیبرها علاقه مند شدم و پس از فراغت از تحصیل اقدام به تاسیس شرکتی در راستای توسعه فناوری (نانو الیاف) کردم که در حال حاضر این شرکت در حال تولید حدود 30 محصول و دانش فنی است که برخی از آنها حتی به کشورهای دیگر نیز مانند مالزی، پاکستان، چین، نیجریه صادر شده است.

هدف از این اختراع چه بوده است؟

ایجاد زیر ساخت مناسب برای توسعه دانش و فناوری در کشور

آیا موسسه یا شرکتی شما را در این امریاری و پشتیبانی کرده است؟

بله در این خصوص ستاد ویژه توسعه فناوری نانو کمک های فراوانی انجام داده است.

چشم انداز آینده شما چیست؟

در حال حاضر با توجه به ایجاد زیر ساخت های مناسب در شرکت امید است تا چند سال آینده حتی در بازارهای بین المللی سهم قابل توجهی از این فناوری نصیب شرکت شود

با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید اگر نکته خاص دیگری دارید بفرمایید؟

فقط باید عرض کنم هرگونه پیشرفت خصوصا در زمینه های علمی و فناوری بصورت تدریجی بوده و صبروحوصله زیادی در این مسیر برای کسانی که در این وادی پا می گذارند را می طلبد.


بازگشت