در رسانه ها

معجزه‌ای به نام نانوالیاف/ زیبایی در تاروپود نانوالیاف بافته می‌شود

AwardPics/105_1.jpg



یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بکارگیری فناوری نانو ماسک آرایشی بهداشتی خشکی طراحی و تولید کرده که مبتنی بر نانوالیاف بوده و نسبت به ماسک‌های فعلی مزایای بسیاری دارد.
گروه فناوری خبرگزاری آنا، اکثر ماسک‌های زیبایی که در بازار وجود دارند، تَر هستند. یعنی وقتی محصول از بسته‌بندی خارج می‌شود، مایع آرایشی بهداشتی که ماسک به آن آغشته شده است به صورت قطره قطره می‌ریزد. در این نوع ماسک‌ احتمال رشد باکتری به دلیل محیط مرطوب بسته‌بندی نیز وجود دارد. حال یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از فناوری نانو ماسک نوینی تهیه و تولید کرده که وقتی از بسته‌بندی خارج می‌شود، خشک است و هیچ‌گونه مایع آرایشی از آن ریزش نمی‌کند.

نانو مراقب پوست شماست

این نخستین ماسک خشک مبتنی بر نانوالیاف در ایران به شمار می‌رود که تنها در هشت دقیقه اثر خود را روی پوست می‌گذارد. این محصول مجهز به سیستم رسانش مواد فعال پیشرفته بوده و در ساخت آن از فرمولاسیون ویژه‌ای استفاده شده است. این ماسک که «نانوکر» نام دارد از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول یا محافظ لایه نرمی است که از نانوالیاف در برابر رطوبت و آلودگی‌های احتمالی محافظت می‌کند. لایه دوم یا نانوالیاف فعال که زیست‌تخریب‌پذیر بوده و حاوی مواد فعال است. لایه سوم یا نگهدارنده که از جنس اسپان‌باند بی‌بافت است و لایه نانوالیاف روی آن قرار می‌گیرد.

در این ماسک زیبایی از نانوالیاف استفاده شده که استفاده از آن آسان و سریع است، اثرگذاری سریع و بلند‌مدت دارد و از مواد نگهدارنده و سمی در آن استفاده نشده است. رهایش مواد موثر ماسک نانویی در 10 دقیقه بالای 80 درصد است و پس از یک ساعت به طور کامل به پوست جذب می‌شود.

مزایای استفاده از فناوری نانو در ماسک خشک

به گفته نیکی دادگری، کارشناس تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان، نانوالیاف نسبت سطح به حجم بالا، تخلخل‌ بیشتر و منافذ ریزتری دارد، بنابراین وقتی ماسک را به مواد آرایشی بهداشتی مورد نیاز پوست آغشته می‌کنیم، کاملا آن را جذب می‌کند و حالت تری ندارد، درواقع مواد در نانوالیاف بارگذاری می‌شود. استفاده از این ماسک بسیار آسان است. ابتدا باید صورت را با آب یا سرم مغذی مرطوب کرد و سپس ماسک نانو را روی پوست قرار داد.

به دلیل استفاده از نانوالیاف در این ماسک قدرت جذب مایع آرایشی بهداشتی به پوست به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. ماسک‌های معمولی برای اثرگذاری باید 20 تا 30 دقیقه روی صورت قرار بگیرند تا مایع آرایشی جذب پوست شود و حتی پس از برداشتن ماسک باید صورت را ماساژ داد تا مواد باقی‌مانده نیز جذب پوست شود. ماسک خشک مبتنی بر نانوالیاف طی هشت دقیقه تمام ماده آرایشی بهداشتی را رها کرده و به پوست می‌رساند. در این ماسک نانویی سرعت جذب سریع‌تر و بیشتر است، نیازی به ماساژ برای جذب مواد وجود ندارد و ماندگاری محصول افزایش می‌یابد.

سبد محصولات آرایشی نانویی پربار می‌شود

ماسک خشک مبتنی بر نانوالیاف نمونه خارجی نیز دارد، جمهوری چک و کره جنوبی ماسک مشابهی را تولید می‌کنند که در بازار داخلی نیز پیدا می‌شود. نمونه ایرانی این ماسک از نظر کیفیت مشابه محصولات خارجی است و قابلیت رقابت با آنها را نیز دارد. نخستین محصول این شرکت ماسک آبرسان و مرطوب‌کننده است اما ماسک ضدچروک و ماسک روشن‌کننده نیز در سبد محصولات آن وجود دارد. ماسک خشک مبتنی بر نانوالیاف در حال اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است و در آینده نزدیکی به بازار عرضه می‌شود. عرضه ماسک خشک مبتنی بر نانوالیاف در بازار داخلی نه‌تنها مانع از خروج ارز از کشور شده بلکه منجر به اشتغال‌زایی و درآمدزایی نیز می‌شود.


بازگشت