اخبار

صادرکننده برگزیده در سیزدهمین جشنواره فناوری نانو، آبان 1397، تهران، ایران

AwardPics/81_1.jpg



برترین‌های فناوری نانو در سه سطح شرکت‌های صنعتی، شرکت‌های فناور و شرکت‌های صادراتی در سیزدهمین دوره برترین‌‌ شرکت‌های فناوری‌نانو، معرفی و تقدیر شدند.

سیزدهمین دوره برترین‌های فناوری نانو از بین ۳۷ شرکت از شرکت‌هایی که توانستند بالاترین امتیاز را در شاخص‌های معین شده کسب کنند تقدیر کرد. در این رتبه‌بندی از سه شرکت فناور، سه شرکت صنعتی و هفت شرکت صادراتی تقدیر شد.

پس از بررسی اسناد و مدارک ارسالی از شرکت‌ها، برترین شرکت‌های صنعتی شرکت پارسا پلیمر شریف، تولیدی گرانیتی بهسرام و شاهین سازه فجر‌ بودند که در ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو تقدیر شدند. از بین ۲۰ شرکت‌کننده در سطح شرکت‌های فناور سیزدهمین دوره، از شرکت‌های آرتاش کامپوزیت، گسترش فناوری خوارزمی و نانوتارپاک به عنوان برترین‌ها تقدیر شد.

همچنین در سطح شرکت‌های صادراتی، در سیزدهمین دوره برترین شرکت‌های فناوری نانو از هفت شرکت تقدیر شد که شامل اکسیر نانو سینا، پوشاک نانو مهیار، آسا فلوت (گروه صنعتی شیشه کاوه)، صنایع الکترواپتیک صاایران، صنایع نساجی فرخ سپهر کاشان (فرش فرهی)، فناوران نانو مقیاس و نانو دارو پژوهان پردیس بود.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در جمع خبرنگاران در مورد مجمع اقتصاد فناوری نانو و تقدیر از برگزیدگان فناوری نانو گفت: این مجمع به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و شاهد استقبال زیادی در این دوره بودیم و علاوه بر مشارکت دانشجویان شاهد مشارکت بیشتر فعالان و تولیدکنندگان صنعتی بودیم. یکی از بحث‌های مهم این دوره، زیست بوم فناوری بود که در صنایع نهادینه شود و با برآوردهای اولیه، میزان مشارکت و استقبال در مجمع اقتصاد فناوری نانو از کنگره‌های علمی بیشتر بود. امیدواریم که شرکت‌های مبتنی بر فناوری در عرصه‌های مختلف ظهور کنند تا جذب سرمایه و تولید و فروش به‌ویژه صادرات رشد داشته باشد. هدف‌گذاری ما در چشم‌انداز ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در تولید ثروت از طریق رشد صادرات است.

شایان ذکر است سهم قاره آسیا از صادرات محصولات نانویی ایران ۸۸/۳ درصد و اروپا ۱۰/۲ درصد است و سهم قاره‌های دیگر کمتر از یک درصد است . ایران محصولات فناوری نانو را به ۴۰ کشور جهان صادر می‌کند.



AwardPics/81_2.jpg          AwardPics/81_3.jpg


بازگشت