اخبار

دارای گواهی‌نامه CE برای دستگاه آزمایشگاهی الکتروریسی

AwardPics/24_1.jpeg



حروف "CE" اختصار عبارت فرانسه "Conformité Européene" است که به معنای "سازگاری اروپایی" است. اصطلاح اولیه مورد استفاده "علامت EC" بود و در سال 1993 به طور رسمی جایگزین شده است. "CE Marking" در حال حاضر در تمام اسناد رسمی اتحادیه اروپا استفاده می شود. "CE Mark" نیز در حال استفاده است، اما این اصطلاح رسمی نیست.
علامت CE بر روی یک محصول، اعلام تولید کننده است که محصول مطابق با الزامات اساسی قوانین مربوط به سلامت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست اروپا است. این قوانین اصطلاحا Product Directives نامیده می شوند.
Product Directives شامل قوانین اصلی و استانداردهای هماهنگ است و استانداردهای هماهنگ شامل مشخصات فنی هستند که توسط چندین سازمان استاندارد ایزو اروپا (CEN، CENELEC و غیره) ایجاد شده است.
CEN برای کمیته اروپایی استاندارد سازی است.
CENELEC مخفف کمیته اروپایی استاندارد سازی الکتروتکنیک است.
علامت گذاری CE بر روی یک محصول به مقامات دولتی نشان می دهد که محصول به احتمال زیاد به طور قانونی در بازار در کشورشان قرار گرفته است
علامت گذاری CE بر روی محصول تضمین می کند که محصول در بازار مشترک EFTA و اتحادیه اروپا (از جمله 30 کشور EEA ) می تواند به فروش برسد. و همچنین باعث حذف محصولات غیر مجاز میشود.
علاوه بر اینکه بیشتر دستورالعمل ها در حال اجرایی شدن هستند، محصولات بیشتری نیاز به داشتن CE مارک برای دسترسی به بازار EFTA و اتحادیه اروپا دارند. با این حال، بسیاری از صادرکنندگان غیر اتحادیه اروپا هنوز هم در مورد این واقعیت و تاثیر آن در کسب و کار خود بی اطلاع هستند.
محصولات دارای علامت CE می توانند بدون محدودیت در EEA به فروش برسند
مصرف کنندگان از سطح یکسان سلامت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست در سراسر منطقه اقتصادی اروپا بهره مند میشوند.
مارک CE بخشی از قانون هماهنگ سازی اتحادیه اروپا است که عمدتا توسط اداره کل بازار داخلی، صنعت، کارآفرینی و SME ها اداره می شود
علامت CE برای محدود کردن مواد خطرناک توسط اداره کل محیط زیست اداره می شود.



AwardPics/24_2.jpeg


بازگشت