جشنواره و نمایشگاه داخلی

افتتاح دومین آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری‌نانو با تجهیزات ایرانی در کشور چین

AwardPics/179_1.jpg



آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری‌نانو با تجهیزات ساخت ایران در شهر گوانژو چین به‌طور رسمی افتتاح شد. دراین مراسم نمایندگانی از ایران، چین، سنگاپور، ویتنام، مالی، کره و کویت حضور داشتند.

آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری‌نانو با تجهیزات ایرانی در شهر گوانژو چین به‌طور رسمی افتتاح شد. شرکت نانوسرف چین به‌عنوان نماینده شرکت توانا از دوسال پیش بازاریابی بسته‌های تجهیزات آموزشی فناوری‌نانو ساخت ایران را در چین شروع کرده است، این شرکت اولین آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری‌نانو را در سال گذشته در شهر سوژو راه‌اندازی نمود و امسال نیز دومین آزمایشگاه از این نوع را در شهر گوانژو به بهره‌برداری رساند.
در مراسم افتتاح رسمی این آزمایشگاه که در هتل گاردن در شهر گوانژو برگزار شد، مسئولین محلی این شهر، کنسول و نمایندگان کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در شهر گوانژو، نمایندگان شرکت‌های نانوسرف چین و توانا از ایران و نمایندگان مدارس شهر گوانژو و همچنین نمایندگان کنسول‌گری کشورهای مختلف در گوانژو از جمله سنگاپور، ویتنام، مالی، کره، کویت و... حضور داشتند. سخنرانان این مراسم، آقای شیخ غلامی کنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانژو و دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و آقای شان مدیر شرکت نانوسرف چین بودند.

شرکت توانا به‌نمایندگی از حدود ۲۰ شرکت تجهیزات‌ساز نانویی ایران از جمله دستگاه الکتروریسی شرکت فناوران نانومقیاس، طراحی بسته‌های تجهیزات آموزشی نانو، تدوین محتوای آموزشی آزمایشگاه‌های نانو به زبان‌های مختلف و بازاریابی و برندسازی تجهیزات آموزشی فناوری‌نانوی ساخت ایران را با برند توانا در دستور کار خود دارد.

'سعید سرکار' دبیر ستاد توسعه فناوری نانو کشورمان هم در این نشست با اشاره به جایگاه پنجم ایران در عرصه فناوری نانو، به فعالیت بیش از 150 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی نانو با دارا بودن بیش از 2 هزار و 600 عضو هیات علمی در کشور اشاره کرد. او گفت: در این مراکز 34 هزار و 500 متخصص و محقق شامل چهار هزار و 100 تن در سطح دکترا و 18 هزار و 800 نفر هم در سطح کارشناسی ارشد تربیت شده اند. به گفته وی همچنین در سال 2016 بیش از هشت هزار و 531 مقاله ایرانی در سطح ISI در حوزه نانو منتشر شده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 260 شرکت نانو فعال در عرصه تجارت و صادرات، به همکاری جدی ستاد فناوری نانو و وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش و آشنایی معلمین و دانش آموزان با این فناوری اشاره نمود.
سرکار تاکید کرد بیش از 245 موسسه در حال آموزش معلمان و دانش آموزان کشور هستند و تاکنون بیش از 600 هزار نفر از دانش آموزان کشورمان با این فناوری آشنا شده اند.
سرکار گفت: همچنین در تمام 31 استان کشور، نمایشگاه نانو دایر شده و هشت دوره المپیاد دانش آموزی نیز به اجراء درآمده است. او افزود: در همین راستا تاکنون 78 لابراتوار دانش آموزی آموزش نانو تاسیس شده و در نظر است در چهار سال آینده ، 400 لابراتوار دیگر نیز ساخته و تجهیز شود.
به گفته وی شرکت های متعددی در کشور در حوزه های انرژی، بهداشت، آب و محیط زیست، ساخت و ساز، نانو مواد، ماشین آلات و تجهیزات و نساجی به تولید محصولات نانو می پردازند و 361 محصول نانو به 21 کشور صادر می گردد.
در جریان سفر هیات نانو ایران به استان گواندونگ، به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، دو نشست میان 10 شرکت ایرانی تولیدکننده محصولات نانو و شرکت های چینی در شهرهای گوانجو و شنزن برگزار و تفاهمات اولیه برای فروش محصولات نانوی ایرانی به طرف های چینی به عمل آمد.

تاریخ خبر : 1396/04/28






AwardPics/179_2.jpg          AwardPics/179_3.jpg


بازگشت