بازدید

بازدید رئیس اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی و کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو از محل تولید انواع ماسک های تنفسی و کیت های تشخیص سریع مبتنی بر فناوری نانو

AwardPics/241_1.jpeg



روز سه شنبه مورخ 27 خردادماه سال 1399، آقای مهندس صفوی مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، آقای دکتر رستگار مشاور ریاست سازمان غذا و دارو در امور فعالیت های دانش بنیان و عضو کمیته نانو، آقای مهندس تولی رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی به همراه کارشناسان کمیته فناوری نانو از محل تولید محصولات شرکت زیست ابزار پژوهان شامل انواع ماسک های تنفسی و کیت های تشخیص سریع مبتنی برفناوری نانو بازدید نمودند. همچنین بازدید از توانمندی شرکت فناوران نانومقیاس در تولید انواع دستگاه های الکتروریسی جهت ساخت نانوالیاف نیز صورت گرفت.

در ابتدای بازدید آقای دکتر فریدی از اعضای هیات مدیره شرکت که عضو هیات علمی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز هستند در خصوص فعالیت‌های این دو شرکت اعم از ساخت انواع دستگاه های الکتروریسی جهت تولید نانوالیاف، انواع ماسک های تنفسی با استفاده از لایه نانوالیاف و کارایی آنها و کیت های تشخیص سریع با فناوری نانوذرات طلا به ارائه توضیحاتی پرداختند و آماری از تولید دستگاه های الکتروریسی و میزان صادرات این دستگاه به کشورهایی چون چین، کره جنوبی، مالزی و غیره پرداختند. دستگاه تولیدکننده نانو الیاف لایه‌ای از الیاف را بر روی کاغذ فیلترهای مختلف مثل کاغذ فیلتر ماسک و یا هر بستری مشابه آن می‌کشد تا کارایی فیلتراسیون آن را افزایش دهد. همچنین نانوالیاف ها تنوع مصرفی بسیاری در کاربردهای مختلف مانند انواع زخم پوشها، فیلتراسیون، مهندسی بافت، نانوبیوسنسور و غیره دارند. در ادامه ایشان به ساخت دستگاه سنجش کارایی ماسک های تنفسی اشاره کردند و آمادگی خود برای تجهیز آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و سایر آزمایشگاه های همکار به این تجهیز را اعلام نمودند.

در انتهای بازدید آقای مهندس صفوی با اشاره به اینکه شرکت زیست ابزار پژوهان و شرکت فناوران نانومقیاس از شرکت‌های دانش‌بنیانی هستند که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه تاسیس شده و به مرحله تولید رسیده اند، بر حمایت از این شرکت جهت افزودن محصولات جدید به سبد محصولات و صادرات محصولات تولیدی آن تاکید کردند.

آقای دکتر رستگار نیز تولید محصولات مبتنی بر فناوری نانو و صادر کردن آن‌ها به کشورهای دیگر بخصوص کشورهای پیشرفته من ‌جمله کره‌ی جنوبی را کار بسیار ارزشمندی دانستند.
مقرر گردید متعاقبا در جلسه دیگری در اداره کل تجهیزات پزشکی و با حضور کمیته فناوری نانو، نحوه حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی بخصوص شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات مبتنی بر فناوری نانو بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.



AwardPics/241_2.jpg          AwardPics/241_3.jpg


بازگشت