کیسه جاروبرقی

ProductPics/16_Main.jpg

غبار خانه، مخلوطی از ذرات گوناگون از جمله ماسه/خاک، ذرات رنگ، مو، پوست، حشرات، گرده‌های حساسیت‌زا و میکروارگانیسم‌های مختلف است. علاوه بر مواردی که ذکر شد مواد شیمیایی مانند ترکیبات فرار و غیرفرار مواد آلی نیز منبع مهم تشکیل دهنده غبار خانه است.
غبار خانه برخلاف غبار بیرونی که تنها از ۱۸ درصد مواد آلی تشکیل شده است، دارای بیش از ۸۲ درصد مواد آلی است. غبار خانه همچنین pH محیط بسیار مناسبی برای رشد میکروارگانیسم‌ها مانند میکروب دارد. غبار خانه به دلیل محیط مرطوبی که دارد فضای مناسبی برای رشد جانوران ریزی از دسته قارچ ها فراهم می‌کند.
مواد شیمیایی و گرده‌های حساسیت زا عامل اصلی ایجاد بیماری های تنفسی در انسان‌ها به خصوص برای افراد دارای حساسیت و کودکان است. خطری که وجود غبار و آلودگی در خانه برای نوزادان دارد، ۴۰ برابر بیشتر از خطر آن برای بزرگسالان است.

کیسه‌های جاروبرقی رایج معمولا از یک لایه پارچه بی‌بافت تشکیل شده است که این لایه مانعی در برابر خروج ذرات گرد و غبار به محیط بیرون جاروبرقی نیست. ذرات غبار آزاد شده در هوا ممکن است وارد مجاری تنفسی انسان شده و سلامت انسان را به خطر بیاندازد. به همین دلیل دسته‌بندی جدیدی از کیسه‌های جاروبرقی که بر پایه نانوالیاف الکتروریسی شده است به تازگی معرفی شده است. این نوع از کیسه‌های جاروبرقی عملکرد به دام اندازی عوامل آلوده کننده محیط را بسیار بالا برده و از خروج شدن ذرات به محیط خارج از کیسه جاروبرقی جلوگیری می‌کند. لایه نانوالیاف در کیسه جارو برقی بین دو لایه بستر بی بافت که نقش محافظت کننده لایه نانوالیاف را دارند، لمینیت شده است.
کیسه جاروبرقی تولید شده توسط شرکت فناوران نانومقیاس مزیت‌های زیر را دارا می‌باشد:
- راندمان به دام‌اندازی عوامل آلوده کننده بالا
- جلوگیری از خروج این عوامل به محیط بیرون
نمودار زیر نیز راندمان به دام اندازی ذرات غبار توسط کیسه جاروبرقی تولید شده در شرکت فناوران نانومقیاس که حاوی نانوالیاف است را با دیگر کیسه‌های جاروبرقی تجاری فاقد لایه نانوالیاف مقایسه می‌کند. نانوالیاف پوشش داده شده بر کیسه جاروبرقی، راندمان به دام اندازی ذرات غبار را به شکل قابل توجهی نسبت به محصولات فاقد این لایه افزایش می‌دهد.

دانلود

درخواست پیام