تجهیزات جانبی الکتروریسی

ProductPics/9_Main.jpg


کالکتور استوانه ای چرخان

کالکتور چرخان در الکتروریسی برای تولید لایه یکنواخت نانوالیاف استفاده می شود. این مجموعه شامل یک استوانه چرخان به همراه یک واحد کنترل و نمایش سرعت چرخش درام می باشد. با استفاده از این نوع کالکتور، نانوالیاف با آرایش تصادفی بر روی سطح درام جمع می شود.

کالکتور دیسکی

با استفاده از این نوع کالکتور، نخ نانوالیاف یا نانوالیاف با آرایش یافتگی بالا می تواند تشکیل شود. علاوه بر این، اثر سرعت خطی کالکتور بر تشکیل الیاف می تواند مورد مطالعه قرار گیرد.

کالکتور سیمی چرخان

کالکتور سیمی چرخان برای تولید نانوالیاف با آرایش یافتگی بالا استفاده می شود. این نوع کالکتور از سیمهای نازک از جنس فولاد ضد زنگ تشکیل شده که در فاصله یکسانی از محور چرخش قرار می گیرند. هنگامی که کالکتور در سرعت های بسیار پایین می چرخد، الیاف بین سیم های رسانا جمع می شوند. اصول تشکیل الیاف موازی مانند تشکیل الیاف در کالکتور با الگوی استاتیک است. در سرعت های بالاتر، نیروهای الکتروستاتیک و مکانیکی با هم ترکیب شده و درجه آرایش یافتگی الیاف را افزایش می دهد. به منظور دستیابی به الیاف بسیار موازی، سرعت کالکتور می تواند بسیار کمتر از درام چرخان باشد.

کالکتور مندرل

از کالکتور مندرل برای تولید نمونه های نانوالیاف استوانه ای استفاده می شود. کالکتور مندرل شامل نگهدارنده، کنترلر و مجموعه ای از کالکتورهای مندرل قابل تعویض است. کالکتور مندرل می تواند به طور مستقل و یا در دستگاه الکتروریس آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. کالکتورهای مندرل در اندازه های ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ میلی متر توسط شرکت فناوران نانو مقیاس تولید می‌شوند.

کالکتور ترریسی

کالکتور ترریسی برای الکتروریسی پلیمرهایی که نمی‌توانند در حلال‌های رایج حل شوند، طراحی شده است. به عنوان مثال سلولز یکی از این پلیمرهاست. حلال رایج برای سلولز بلورهای مایعی هستند که در طی حرکت جت به سمت کالکتور تبخیر نمی‌شوند. بنابراین به جای تبخیر، مکانیزم انعقاد برای تولید نانوالیاف از جت الکتروریسی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین منظور، برای انعقاد جت و تولید الیاف از یک حمام محلول با درام چرخان استفاده می‌شود.


دانلود

کاتالوگ

گواهی نامه ها

درخواست پیام