ماسک تنفسی نانو

ProductPics/15_Main.jpg

با افزایش آلاینده ‌ها و ذرات معلق موجود در هوا، همچنین شیوع و گسترش بیماری‌ های واگیردار مانند: آنفولانزا و کرونا (COVID-19)، استفاده از ماسک‌ های تنفسی جهت جلوگیری از ورود این عوامل بیماری‌زا به داخل مجاری تنفسی به یک ضرورت تبدیل شده است. ماسک ‌های تنفسی در دسته‌ی تجهیزات حفاظت فردی قرار می‌گیرند که از لحاظ کاربرد و ویژگی‌‌ها دارای انواع مختلفی هستند. از رایج‌ترین آنها می‌توان به ماسک پزشکی (جراحی)، ماسک ‌های N95 و ماسک‌‌های سری FFP نام برد. متاسفانه این دسته از ماسک ‌ها با مشکلاتی از جمله کاهش راندمان به دام اندازی ذرات با گذشت زمان و همچنین تنفس‌پذیری و راحتی استفاده کم مواجه هستند. استفاده از نانوالیاف به عنوان یک لایه میانی می‌تواند در رفع مشکل‌های ماسک‌های تنفسی رایج نقشی کمک‌کننده ایفا کند. مدیای ماسک نقش بسیار مهمی در عملکرد و راندمان گونه‌های مختلفی از ماسک بازی می‌کند. به همین دلیل، اکثر مدیاهای ماسک‌ها از منسوجات بی‌بافت جهت جدایش ذرات استفاده می‌کنند. مدیای ماسک حاوی نانوالیاف نیز به دلیل ویژگی‌های منحصربه فردی که دارد چندسالی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دو عامل راندمان بالای به دام اندازی و تنفس‌پذیری مطلوب از ویژگی‌های حائز اهمیت ماسک‌های تنفسی هستند. تفاوت در مکانیزم به دام‌اندازی ماسک‌های مبتنی بر نانوالیاف دلیل اصلی کارایی بهتر این ماسک‌ها در حضور رطوبت و مایعات است. راندمان فیلتراسیون ماسک‌های مبتنی بر نانوالیاف با استفاده‌ی مصرف‌کننده در طول زمان به دلیل تشکیل یک لایه از ذرات به دام افتاده و تراکم بیشتر فیلتر، افزایش پیدا می‌کند. البته نه تا حدی که باعث کاهش تنفس پذیری فیلتر شود. نانوالیاف به دلیل اندازه‌ی حفرات ریز، یکنواخت، و درصد تخلخل بالا، باعث می‌شود که عبور بخارات آب و گاز CO2 ناشی از تنفس در ماسک‌های حاوی نانوالیاف بهتر صورت گیرد. یکنواختی اندازه‌ی حفرات و نسبت سطح به حجم بالایی که نانوالیاف دارد، امکان تولید ماسک تنفسی با کارایی فیلتراسیون بالا و حفظ کارایی در مدت زمان استفاده را فراهم کرده است.

مزایای استفاده از نانوالیاف در ماسک تنفسی
۱- افزایش قابل توجه کارایی فیلتر.
۲- عدم افزایش افت فشار (یا عدم کاهش تنفس پذیری).
۳- طول عمر زیاد فیلتر و ماسک

براساس استاندارد BS EN 149:2001 برای فیلتراسیون ماسک‌های تنفسی، شرکت فناوران نانومقیاس موفق به تولید کلاس‌های مختلفی از ماسک تنفسی شهری (FFP1, FFP2 and FFP3) شده است. عملکرد ماسک‌های تنفسی شهری مبتنی بر نانوالیاف این شرکت قابل مقایسه با نمونه‌های تجاری بدون لایه نانوالیاف است.

جهت خرید انواع ماسک‌های تنفسی نانو شرکت فناوران نانومقیاس به وبسایت زیر مراجعه کنید:
https://nanocare.ir/
جهت کسب اطلاعات بیشتر مرتبط به محصولات ماسک تنفسی نانو شرکت فناوران نانومقیاس به وبسایت زیر مراجعه کنید:
https://respinano.com/

دانلود

کاتالوگ

گواهی نامه ها

درخواست پیام