اخبار

کسب رتبه مخترع برگزیده کشور در حوزه تجهیزات پزشکی

AwardPics/97_1.jpg



دکتر رضا فریدی مجید در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور, دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور, دکتر عین اللهی وزیر بهداشت و دکتر زلفی گل وزیر علوم در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، موفق به کسب رتبه مخترع برگزیده کشور در حوزه تجهیزات پزشکی شد
به گزارش نشاط شهر، دکتر رضا فریدی مجید در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور, دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور, دکتر عین اللهی وزیر بهداشت و دکتر زلفی گل وزیر علوم در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، موفق به کسب رتبه مخترع برگزیده کشور در حوزه تجهیزات پزشکی شد که این موفقیت را خدمت ایشان و همشهریان گرامی تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
دکتر رضا فریدی مجیدی، بنیان‌گذار شرکت فناوران نانومقیاس، این شرکت را در سال ۱۳۸۵ تاسیس کرد و تاکنون توانسته است در قالب این شرکت دانش‌بنیان ۳۰ محصول فناورانه را برای مصارف داخلی و خارجی روانه بازار کند.


دکتر فریدی‌مجیدی دانش‌آموخته رشته شیمی آلی است که در سال ۱۳۸۶ از مقطع دکتری از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است. وی از سال ۱۳۸۱ فعالیت‌های اصلی خود را بر روی پروژه‌های پژوهشی فناوری نانو متمرکز کرد و توانست در دوره دکتری خود از نتایج این تحقیقات، ۱۲ مقاله ISI منتشر کند.

وی مجری ساخت دستگاه تولید نانوالیاف آزمایشگاهی است که در حال حاضر ۱۰۰ مرکز علمی و دانشگاهی از این دستگاه استفاده می‌کنند. همچنین دستگاه تولید صنعتی نانوالیاف در این شرکت طراحی و تولید شده است و هم‌اکنون شرکت‌های فیلترساز مختلفی در داخل و خارج از کشور در حال بهره‌برداری از این تجهیزات هستند.

شرکت فناوران نانومقیاس دارنده دانش‌فنی تولید نانوفیلترهای نیروگاهی است و توانسته است ۳ اختراع در اداره مالیکت فکری آمریکا (USPTO) به ثبت برساند و به عنوان یکی از شرکت‌های موفق در حوزه نانوالیاف در مجامع بین‌المللی معرفی شود.


دکتر مجیدی، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌کند و هدایت پایان‌نامه‌های دانشگاهی متعددی را در حوزه فناوری نانو بر عهده دارد.



AwardPics/97_2.jpg


بازگشت