اخبار

آغاز خط توليد ماسک نانو در هلال احمر با فناوری شرکت فناوران نانومقیاس

AwardPics/150_1.jpeg



مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه خط تولید ماسک نانو به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر این محصول تولید و وارد بازار شده است و در صدد هستیم زمان مناسبی را برای افتتاح رسمی خط تولید این محصول اختصاص دهیم.

وحید رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس �سلامت� خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص خط تولید ماسک نانو در هلال احمر گفت: برای اولین بار در کشور ماسک نانو توسط جمعیت هلال احمر تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه ماسک‌های ارائه شده از سوی هلال احمر در بحران ریزدگردها در خوزستان با کیفیت نانو بوده است، افزود: این ماسک‌ها از ورود ذراتی به کوچکی دو صدم میکرون به ریه جلوگیری می‌کند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه خط تولید ماسک نانو به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر این محصول تولید و وارد بازار شده است و در صدد هستیم زمان مناسبی را برای افتتاح رسمی خط تولید این محصول اختصاص دهیم.

رحمتی خاطر نشان کرد: هدف ما تولید انبوه این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای جایگزین شدن آن با ماسک معمولی است.
افتتاح رسمی خط تولید ماسک نانو؛ به‌زودی/ تولید انبوه ماسک نانو با قیمت مناسب برای استفاده عموم مردم

ه گزارش شفاآنلاین به نقل از روابط ‌عمومی جمعیت هلال ‌احمر، مهندس مسعود رجب زاده گفت: در این سال ها تنوع محصولات سها بیشتر شده و صافی‌های دیالیز و انواع سرنگ‌ها؛ آنژیوکت، سوزن‌های دندانپزشکی، فیستول‌های شریانی، ست دیالیز، ست تالاسمی و ست سرم میکروست از مهم‌ترین تولیدات سها به شمار می‌رود.
وی افزود: در صورت دریافت تائیدیه لازم برای تولید محلول دیالیز و ضد عفونی‌کننده ، وارد مرحله تولید دارویی خواهیم شد.
رجب زاده اضافه کرد: محصولات جدیدی همچون استابلایزرهای قلبی را تولید کرده‌ایم که در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت ‌های دانش ‌بنیان و مشارکت با بخش خصوصی گفت: تعدادی ماسک‌ نانو را به صورت آزمایشی تولید کردیم و به زودی در بازار عرضه خواهیم کرد.
رجب زاده بابیان اینکه پوشش ماسکی که هم اکنون در بازار موجود بوده و در داروخانه عرضه می‌شود، نقره است که مورد تایید وزارت بهداشت نیست و برای دستگاه تنفسی خطرناک است، افزود: پوشش نانویی عاری از هر گونه ذرات زیان آور است و در این زمینه برای تهیه ماسک‌های نانویی با ویژگی‌های خاص با شرکت دانش‌بنیان کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی زیادی انجام داده‌ایم.
مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها) اضافه کرد: ماسک های نانو علاوه بر اینکه باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برد و از ورود آنها به بدن جلوگیری می‌کند، از ورود غبارها و ریزگردهای عفونی به دستگاه تنفسی نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه برای عرضه محصولات سها در کشورهای همسایه تلاش می کنیم، گفت: در این زمینه با برخی کشورها از جمله چین رقابت داریم اما کیفیت محصول ما بسیار بهتر از چین است و تاییدیه اروپا را گذرانده‌ایم و این اعتماد را به مردم می دهیم که کیفیت محصولات ما بسیار خوب است.
رجب زاده افزود: هم اکنون در زمینه صادرات برای کشورهای عراق، سوریه، افغاستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه برنامه داریم و همچنین پیشنهاد کردیم از ظرفیت کشورهایی که هلال‌احمر در آنجا مرکز درمانی دارد نیز استفاده کنیم.



AwardPics/150_2.jpeg          AwardPics/150_3.jpeg


بازگشت